Take away..

25 Maj

På morgonkvisten tyckte Emelie att vi skulle börja packa lite i våra resväskor 🙂

Sen spelade de små lite på tvn..

När det började närma sig lunchdags så bestämde vi oss för att jag och Elias skulle iväg och hämta mat. Faktiskt första gången jag hämtar hem mat här, Eric har stått för den tjänsten 🙂
Vi provade 3 olika ställe, alla hade stängt! Smått irriterad sa jag till Elias, ”vi sticker till BBC…de har nog öppet”. Bingo! Vi beställde vad vi skulle ha och satte oss ner för att vänta på maten.
En liten thai pojke kom fram och börja ”prata” med oss… hans mormor satt precis vid bordet brevid oss och sa att han är 11 månader och att han började gå för en månad sen, hon sa det med en stolt röst. Hon hade ett helt fat med lichi frukt på bordet som hon bjöd oss på. Hon berättade samtidigt att frukterna finns bara 1-2 månader om året här… och just de månaderna är nu. Så passa på och ät 🙂
Vår mat var sedan klar.. så vi brummade hem igen. Väl hemma…alla hungriga tog vi fram vår mat. Inte riktigt vad jag tänkt mig dock… suck. Vi hade beställt 4 rätter, vi fick med oss 3… och inget ris 😦 Jag är så van vid hemifrån att man får ris till utan att nämna det, men det måste man beställa extra här. Ja, man lär sig nåt nytt varje dag… Gör om, gör rätt 😉

Efter vår halvknasiga lunch stack jag och Emelie till Big C och handla lite…vi skulle se om vi kunde hitta ett par finskor till Emelie. Det är billigt här, som allt annat. Men de hade ingen storlek i de hon gilla..så det blev inga. Det blev några örhänge istället..
Annars var det mest poolhäng 🙂 Jo, vi började se filmen ”9” också på kvällen, har ni sett den? Annorlunda film… vi såg aldrig klart den då vi blev sååå trötta, men fortsättning följer idag.

Jessica, denna bilden är till dig! Helt vanliga, nedklippta (sköööönt),  ljusrosa naglar…som nu är lite skvada 🙂

Idag stänger de strömmen mellan 9-16.. får se vad dagen erbjuder..

Kram kram på er

Lämna en kommentar